Britt En Henny Op Bezoek

21 oktober 2019 - Żejtun, Malta

Dinsdagmiddag 1 oktober zijn mijn vriendin Britt en haar moeder Henny aangekomen op Malta. Hun bleven hier tot zondagochtend 6 oktober.
Dinsdagavond heb ik samen met hun en Monique een cocktail gedronken in Sliema. Maar het was al laat dus na twee drankjes zijn we weer naar huis gegaan. Het was fijn om hun even te zien en weer even bij te kletsen!

Woensdag hadden Britt en Henny een boottocht gedaan en waren ze pas om 19:00 uur terug in Sliema. Daarom zijn Janne en ik na stage naar The Point gegaan. Dat is een groot winkelcentrum in Sliema. Daar konden we ons wel 3 uur lang vermaken totdat hun terug waren. Rond 19:30 uur zijn we terug gelopen naar het hotel van Britt en Henny en om 20:00 uur toen hun weer helemaal opgefrist en al waren zijn we een leuk plekje gaan zoeken om te eten. Na het eten hebben we nog een drankje gedaan en zijn we weer naar huis gegaan.

Donderdag na stage ben ik samen met Britt en Henny nog naar wat winkeltjes gelopen. De meiden hadden weer geshopt haha! Als dat straks nog maar in de koffer past... Na het shoppen zijn we nog lekker wat gaan eten en drinken en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Vrijdag hebben we met z’n 3e de hop on hop off bustour gedaan. Dit was ongeveer dezelfde tour als ik met Monique had gedaan maar toch heb ik nog veel nieuwe dingen gezien. We zijn onderweg bij een paar mooie plekjes uitgestapt en hebben lekker wat gegeten. Om 15:30 uur waren we weer terug bij hun hotel. Toen hebben we nog lekker even tot 18:00 uur aan het zwembad gelegen wat boven op het dak van hun hotel was. Heerlijk even zwemmen en uitrusten na zo’n vermoeiende week. ‘ s avonds hebben we weer lekker gegeten en toen ben ik weer naar huis gegaan.

Zaterdag was hun laatste dag want Britt en Henny vlogen zondagochtend alweer vroeg terug naar Nederland. We zijn eerst naar het vissersdorpje Marsaxlokk gegaan om de bootjes te zien. Er was vandaag geen markt want dat is alleen op zondag. Wel stonden er een aantal kraampjes. Na het eten en een bezoek aan de kerk hebben we de bus naar Valetta gepakt. We hebben daar weer de stadswandeling gedaan. Het was die dag een soort feestdag in Valetta want door heel de stad stonden allemaal kraampjes en overal was muziek. Ook was er ‘ s avonds op het grote plein van Valetta een festival met bekende Maltese artiesten. Na het eten zijn we naar de bussen gelopen want Britt en Henny waren allebei best moe en omdat hun de volgende dag al vroeg vlogen gingen hun liever op tijd naar het hotel. Op de bushalte hebben we afscheid genomen. Daarna zijn Janne en ik nog terug gegaan naar het centrum. We zijn toen naar het grote plein gegaan waar de muziek was. Het was echt super gezellig en het was leuke muziek. We hebben veel gedanst en gelachen! Het was een goede afsluiter van een leuke dag.

Britt en Henny bedankt voor de leuke en gezellige week en tot snel!