Het Eerste Bezoek Uit Nederland

17 oktober 2019 - Malta, Malta

Woensdag 25 september was mijn Tante Monique aangekomen op Malta. Zij bleef hier een week om mij te bezoeken en het eiland te ontdekken.  Woensdag na stage zijn Janne en ik naar haar hotel toegelopen waar zij op ons zou wachten. Toen we daar aan waren gekomen was het heel erg gek om haar weer te zien. We zaten hier toen pas een maand maar toch is het dan fijn om een bekend gezicht uit Nederland te zien. Nadat we even bij gekletst hadden zijn we naar een restaurantje gelopen en hebben daar lekker wat gegeten en gedronken en toen zijn we ‘ s avonds weer naar huis gegaan.

Donderdag was hetzelfde. Na stage zijn we naar haar toe gelopen en hebben wat gegeten.

Vrijdag hebben we met z’n 3e een boottocht gedaan van 7.5 uur. We vertrokken om 10:00 uur in Sliema en zijn zo naar het eilandje Gozo gevaren. Daar zijn we met een bus meegegaan en hebben we 2.5 uur lang rondgereden. We zijn naar een leuk winkeltje gereden waar veel eten geproduceerd wordt voor het eiland en waar ze het meeste geld aan verdienen. Daarna zijn we doorgereden naar een hele mooie kerk die op het einde van het eiland helemaal afgelegen lag. Toen zijn we naar de hoofdstad Victoria gereden. We hebben daar even 40 minuutjes rondgelopen en zijn daarna weer met de bus terug gereden naar de haven want daar lag onze boot alweer op ons te wachten. Toen we bij de haven aangekomen waren zijn we met een kleiner bootje meegegaan want we gingen naar de grotten en daar kon die grote boot natuurlijk niet komen. We zijn langs een heleboel mooie grotten en rotsen gevaren. Met de boot zijn we toen naar Comino gevaren. Een klein eilandje wat tussen Malta en Gozo ligt. Er woont maar 1 man op het hele eiland en hij onderhoudt het eiland dan ook. Als hoogtepunt zijn we ook nog naar de Blue Lagoon gegaan. Bekend van het heldere blauwe water. Daar zijn we dan ook van de boot gegaan en hebben we even gezwommen. Het water wat heerlijk en super mooi. Na een uurtje zwemmen gingen we weer met de grote boot terug. We moesten nog opschieten want de boot vertrok om 16:00 uur en we waren bijna te laat! Om 18:30 uur kwamen we weer aan in Sliema. ‘ s avonds heb ik bij Monique in het hotel geslapen.

Zaterdag hebben Monique en ik samen de Hop on Hop off tourbus gedaan. We zijn langs een heleboel leuke en mooie plekjes gekomen. We eindigde onze dag in Mellieha waar we wat gedronken hebben. Daarna hebben we de bus terug richting Sliema gepakt en hebben we daar ook wat gegeten. Het was toen al laat dus we zijn daarna maar snel terug gegaan naar de hotelkamer want ik bleef nog een nachtje bij Monqiue slapen.

Zondagochtend zijn Monique en ik naar het mooie vissersdorpje Marsaxlokk gegaan. Marsaxlokk staat bekend om de leuke lokale markt op zondag en de mooie vissersbootjes die daar in de haven liggen. We hebben daar lekker over de markt gelopen en hebben toen daar nog wat gedronken. Daarna zijn we nog naar de kerk gegaan die daar op het grote plein staat. Er was toen toevallig net een mis dus we zijn even snel naar binnen gegaan. Het zag er allemaal heel erg mooi uit vanbinnen. Veel aangekleed met goud en overal stonden en gingen waaiers. Dat was wel een grappig gezicht om te zien. Na de kerk zijn we naar Zejtun gegaan en heb ik Monique het huis laten zien waar Janne en ik wonen. Na onze housetour hebben we de bus richting Valetta gepakt. We hebben daar een stadswandeling gevolgd waarmee we langs alle bezienswaardigheden van Valetta zijn  gelopen. We hadden er in het totaal 3 uur over gedaan. Van vrienden hier op Malta hadden we gehoord dat er één plek is op Malta waar je Liefmans kan drinken en dat was bij The Beercave in Valetta. Het was 17:30 uur en The Beercave ging pas om 18:00 uur open dus hebben we buiten op een bankje gewacht totdat de deur open ging. Toen hebben we daar even een lekkere Liefmans gedronken en daarna zijn we opzoek gegaan naar een plekje om te eten. Na het eten zijn we weer lekker naar huis gegaan.

Maandag na stage zijn we weer naar monqiue gegaan. Daar hebben we de bus naar Paceville gepakt. Dat is het uitgaansgebied hier op Malta. We hebben daar wat rondgelopen en wat gegeten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan.

Dinsdag was de laatste avond van Monqiue want zij vloog woensdagochtend alweer terug naar Nederland. Monique en ik hebben dinsdagavond samen wat gegeten om de leuke week af te sluiten. Na het eten zijn we naar het hotel van Henny en Britt gelopen om met z’n 4e nog even een cocktail te drinken. Henny en Britt waren namelijk dinsdagmiddag aangekomen hier op Malta. Na twee Sex On The Beach hebben Monique en ik de bus naar Valetta gepakt. Daar hebben we afscheid genomen en toen ben ik weer naar huis gegaan.

Monique bedankt voor de leuke en gezellige week! Tot snel..

1. Inge de Kroon:
    17 oktober 2019
    Klinkt gezellig! En mooie foto's!
  2. Marian:
    17 oktober 2019
    Leuk om weer eens wat te lezen. Gaaf eiland om te werken. Nog veel plezier!
  3. Monique:
    17 oktober 2019
    Hey Anouk we hebben het inderdaad erg leuk gehad die week en we hebben genoten van al het moois wat Malta te bieden had. Wat een relaxt eiland! Ik heb nu al heimwee......
    Nu kun je alweer uitkijken naar je volgende bezoek uit Nederland en tevens je vakantieweekje!
    Geniet van je weekend en groetjes aan Janne!💁🏻😘