Een klein weekje vakantie door bezoek van mijn ouders en vriend!

15 november 2019 - Żejtun, Malta

Woensdag 30 oktober waren mijn ouders en mijn vriend aangekomen op Malta. Ze bleven 1 week. Woensdag na stage ben ik naar hun hotel gelopen en daar kon ik ze dan eindelijk na 2 maanden weer in de armen sluiten! Het was zo fijn om ze weer te zien en even lekker vast te pakken. Daarna zijn we met z’n alle wat gaan drinken en Janne ging ook gezellig mee. Na een paar cocktails is Janne naar huis gegaan en heb ik met hun wat gegeten. We hadden heel wat bij te kletsen dus dat was heel gezellig. Na het eten ben ik terug naar huis gegaan.

Donderdag 31 oktober had ik vrij gekregen van stage om met mijn familie te zijn. Ik ben in de ochtend naar het hotel van papa, mama en mijn vriend gegaan. Ik had eerst thuis al mijn spullen ingepakt want ik zou de hele week bij Ivar in het hotel slapen. Hij had een tweepersoonskamer dus het was fijn dat ik daar kon slapen. Toen ik bij hun hotel was hebben we eerst nog in Sliema rondgelopen en daarna zijn we met de bus naar Valetta gegaan. Daar hebben we weer de hele stadswandeling gedaan en zo zijn we dus weer langs alle bezienswaardigheden gelopen. Toen hebben we daar in de middag wat gegeten en tegen de avond zijn we weer terug naar Sliema gegaan. Even opfrissen in het hotel en toen zijn we ‘s avonds lekker gaan eten.

Vrijdag 1 november hebben we de  harbourcruise gedaan. Met de boot kwamen we langs de haven van Valetta en zijn we door “the three cities” gevaren. Dat zijn 3 (iets minder bekende) stadjes tegenover Valetta. Na de cruise zijn we nog wat winkeltjes ingegaan. Toen we weer wilde gaan zagen we dat het super hard regende. We moesten nog eten en waren best een stukje van ons hotel af. We besloten door de regen te rennen en te schuilen bij een winkelcentrum wat iets verderop in de straat zat. Toen we daar aangekomen waren, waren we natuurlijk alle 4 zeiknat. We besloten even naar de wc te gaan en daar onze kleren droog te blazen onder de handdroger. Toen onze kleren weer wat droger waren zijn we gaan winkelen. We waren ten slotte in een winkelcentrum en het regende buiten nog heel hard. Na het winkelen hebben we daar wat gegeten. Na het eten ben ik samen met mama nog wat gaan winkelen terwijl de jongens bleven zitten in het restaurant. Hun waren namelijk nog niet klaar met eten. Ik had daar in een winkeltje nog een jumpsuit en broek gekocht. Toen we alle winkels gehad hadden besloten we toch maar terug te lopen naar het hotel. Het regende gelukkig niet meer zo hard. Toen we bij het hotel waren ben ik lekker in een warm bad gaan liggen om even op te warmen. We hadden alle 4 niet zo heel veel zin meer om ons weer helemaal klaar te maken om te gaan eten omdat we allemaal net lekker gedoucht waren en buiten was alles nat. We besloten daarom om wat eten te halen bij de Subway. Die zat naast het hotel dus dat was handig. Toen we al het eten en drinken gehaald hadden zijn we bij papa en mama op de kamer gaan zitten en hebben daar ons broodje opgegeten. Na het eten hebben we het spelletje 30 seconds gespeeld. Dat was heel gezellig en we hebben veel gelachen. Na een aantal potjes gespeeld te hebben zijn Ivar en ik naar onze kamer gegaan en zijn we gaan slapen.

Zaterdag 2 november hebben we de bustour gedaan met de hop on hop off bus. Het was voor mij de derde keer dat ik deze tour deed maar het blijft gewoon leuk om te zien. Ook vond ik het leuk dat ik mijn ouders en vriend nu een beetje kon rondleiden en uitleggen wat bepaalde dingen waren. Ik wist wat leuke en mooie plekjes en zo hebben we een leuke dag gehad op de bus. Het is wel heel vermoeiend zo’n bustour dus ‘s avonds na het eten zijn we lekker naar bed gegaan.

Zondag 3 november zijn we naar Marsaxlokk gegaan. Dat is een vissersdorpje waar elke zondagmorgen een leuke lokale markt is. Nadat we lekker over de markt hadden gelopen zijn we ergens wat gaan drinken. Papa wilde nog graag naar de Blue Grotto toe want hij had gezien dat het daar heel erg mooi was. Toevallig zat er op het terras waar wij wat aan het drinken waren een Belgisch stel dat ook naar de Blue Grotto wilde. We hadden samen even gekeken wat de makkelijkste route was om daar te komen. Het was namelijk nog niet zo simpel want we moesten allemaal verschillende bussen hebben. Nadat we eruit waren zijn we naar de bushalte gelopen. Eenmaal aangekomen bij de Blue Grotto had je een super mooi uitzicht en helder blauw water. We hebben er even rondgelopen en wat mooie foto’s gemaakt. We hebben daar wat gegeten en daarna de bus gepakt naar mijn huis. Toen we aangekomen waren bij mijn huis hebben we even wat gedronken en daarna heb ik ze een rondleiding gegeven. De mensen waarbij wij wonen waren ook thuis dus die hadden ze ook even ontmoet. Mijn ouders vonden het wel leuk dat ze hun even konden ontmoeten en hebben dan ook een tijdje met hun gekletst. Daarna had de vrouw waarbij wij wonen ons met de auto naar Sliema gebracht. Dat was super fijn want zo hoefde we niet met de bus. Toen we in Sliema waren hebben we daar lekker wat gegeten. Janne was er ook bij dus dat was gezellig. Na het eten is Janne weer naar huis gegaan en zijn wij terug naar het hotel gegaan.

Maandag 4 november hadden we de boottocht gedaan. Ik had deze dag ook vrij gekregen van stage. We zijn ‘s ochtends om 10:00 uur vertrokken vanuit Sliema. Toen zijn we eerst naar Gozo gevaren. Daar hebben we met een busje rondgereden die ons naar verschillende plekken bracht op het eilandje. Toen zijn we om 14:00 uur weer doorgevaren naar Comino, een ander eilandje. Comino is een onbewoond eiland en staat vooral bekend om The Blue Lagoon. We zijn 1 uur op Comino geweest en zijn daarna weer terug naar Sliema gevaren. Om 18:00 uur kwamen we weer aan bij het hotel. We hebben lekker gedoucht en ons klaar gemaakt en zijn gaan eten. Na het eten hadden we nog wat cocktails gedronken en toen zijn we gaan slapen.

Dinsdag 5 november had ik ook nog vrij gekregen van stage. We wisten niet zo goed wat we die dag nog moesten gaan doen want ze hadden alles gezien wat ze wilde zien en er was verder ook niet veel meer om te zien. We waren ook allemaal best moe van de hele week dus besloten we lekker boven op het dak van het hotel aan het zwembad te gaan liggen. Het weer zat gelukkig mee dus hebben we lekker nog even bij kunnen kleuren. Tegen 17:00 uur begon het wat frisser te worden en zijn we terug naar de kamers gegaan. Papa, mama en Ivar hadden hun koffers alvast ingepakt en ook ik had mijn tas weer ingepakt. Nadat we ons allemaal weer hadden klaar gemaakt zijn we gaan eten. Het was een dubbel gevoel aan tafel. Ik was super blij met de leuke week die we gehad hadden samen maar ik vond het ook jammer dat het alweer de laatste avond was en dat ze in de ochtend weer zouden vertrekken. Na het eten hadden we nog wat cocktails gedronken om de vakantie goed af te sluiten. Ook ik had even een klein weekje vakantie gehad samen met hun!

Woensdag 6 november vlogen mijn ouders  en Ivar al weer vroeg terug naar Nederland dus ben ik weer naar stage gegaan.

Papa, mama en Ivar bedankt voor deze fijne, leuke en gezellige week! Ik heb er heel erg van genoten. Door dit bezoekje ben ik weer helemaal opgeladen en kan ik er weer een paar weken tegenaan want het is alweer bijna voorbij... tot over een paar weken!

1. Inge de Kroon:
    26 november 2019
    Lekker zo'n week vakantie tussendoor en zeker als dat met vriend en ouders is he Anouk.